خدمات دندان پزشکی و تعرفه ها 1400 در مشهد

نکات زیادی هستند که باید برای مراقبت از دهان و دندان خود باید به آنها توجه کنید؛ تا سلامت و زیبایی دندان های خود را حفظ کنید و از بروز بیماری های دهان، دندان و لثه جلوگیری کنید مانند : استفاده از نخ دندان به صورت روزانه، مصرف میوه و سبزیجات تازه، مصرف آب، در نهایت استفاده از دهانشویه و خمیر دندان های حاوی فلوراید هم تاثیر بسزایی در سالم نگه داشتن دندان های شما دارند؛ همچنین ناگفته نماند که شما باید در روز حداقل دو بار بعد از وعده های اصلی غذایی مسواک بزنید.

شکی در آن نیست که مراقبت از دندان ها جزوه اصلی ترین موارد برای سالم نگه داشتن آنهاست؛ اما گاهی دندان های ما نیاز به درمان و مراقبت های تخصصی تر پیدا می کنند که باید توسط دندان پزشکان انجام شود. بهتر است سالی 2 بار برای چک آپ دندان های خود به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه کنید تا از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.

کلینیک های دندان پزشکی زیادی در سطح شهر هستند که می توانند به شما در این امر کمک کنند ولی بهتر است اول به یک دندان پزشک عمومی مراجعه کنید تا مشکل اصلی دندان شما را شناسایی کرده و بعد یک دندان پزشک متخصص ارجاع داده شوید. و یا اینکه به کلینیک های تخصصی مانند کلینیک دندانپزشکی مریم مراجعه کنید که هر دو خدمات رو داشته باشند.

دندان پزشکان عمومی در وهله اول سلامت دندان ها و لثه های شما را ارزیابی می کنند؛ همچنین درمان های جزئی مانند: پر کردن دندان ها، عصب کشی و جرم گیری را نیز انجام می دهند.

نمایی از یک سالن دندانپزشکی

انواع دندان پزشکان متخصص دندانپزشکی

اگر مشکل شما جدی تر باشد؛ دندان پزشک عمومی با شناسایی مشکلی اصلی، شما را به یک دندان پزشک متخصص ارجاع می دهد. انواع دندان پزشک های متخصص شامل :

  • جراح دهان، فک و صورت

جراحان دهان، فک و صورت، جراحان ارتوپدی هستند که انواع مختلف مشکلات دندانی از جمله : جراحی بازسازی صورت و حذف دندان های آسیب دیده را انجام می دهند.

  • متخصص لثه (Periodontist)

پریودنتیست ها متخصص بیماری ها مرتبط با لثه، ایمپلنت های دندانی و بازسازی استخوان های هدایت شده هستند. متخصصین لثه مسئول پیشگیری، تشخیص و درمان بافت های اطراف دندان می باشند.

  • متخصص ارتودنسی (Orthodontist)

اورتودنتیست ها متخصص اصلاح و پیشگیری از بی نظمی دندان ها، بات و فک هستند. انها همچنین اطلاعات زیادی در رمینه اختلالات فک و ناهنجاری های صورت دارند.

  • متخصص پروتز های درمانی و ایمپلنت

متخصصین پروتز های درمانی و ایمپلنت مسئول ترمیم و جایگزین کردن دندان های شکسته با روکش، دندان های مصنوعی متحرک، بازسازی پس از سرطان دهان، آسیب های جراحتی دندان، مشکلات مفصلی فک و بریج ها است.

 

انواع خدمات درمانی کلینیک های دندان پزشکی

خدمات بسیار زیادی هستند که در کلینیک های دندان پزشکی ارائه می شوند؛ که همه ان ها می توانند در 3 دسته خدمات درمانی و خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی جای بگیرند.

  1. خدمات درمانی شامل: عفونت لثه و دندان، عفونت ریشه، پوسیدگی دندان  و … هستند.
  2.  خدمات ترمیمی شامل : معاینات دندان پزشکی، پر کردن دندان ها، جرم گیری، عصب کشی دندان ها، کشیدن دندان، ایمپلنت های دندانی و … می باشند.

پر کردن دندان ها : رایج ترین درمان کلینیک های دندان پزشکی، پر کردن دندان های می باشد که پوسیدگی دندان ها باعث این ضایعه می شود. دندان پزشکان با استفاده از مته و دیگر ابزار ها پوسیدگی دندان را از بین می برند و آن حفره را با استفاده از مناسب ترین مواد پر می کند. معمولا ماده ای که پیشنهاد می شود، ماده پر کنند همرنگ دندان است که باعث می شود زیبایی دندان نیز حفظ شود.

عصب کشی دندان ها: پوسیدگی گسترده و یا ضربه شدید به دندان ها می تواند آسیب به شدت زیادی به عصب یا به اصطلاح پالپ دندان ها برساند. فرایند این درمان به این صورت می باشد ک اول عصب آسیب دیده از دندان خارج می شوند و دندان پزشک سپس با فایل های کوچک و مته کانال های ریشه دندان را پاک سازی میکند؛ بعد از اینکه داخل دندان کاملا تمیز و خشک شد آن را با مواد پر کننده ای تا انتهای ریشه پر میکنند.

3-خدمات زیبایی شامل : کامپوزیت دندان، لکه گیری، اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ و … می باشد.

لکه گیری و بلیچینگ: یکی از رایج ترین خدمات زیبایی در کلینیک های دندان پزشکی، استفاده از رویکرد لکه گیری  و بلیچینگ است. در این روش ابتدا لکه های لایه بیرونی دندان گرفته می شود و بعلاوه آن لکه های موجود در زیر سطح مینای دندان نیز حذف می شوند. در مرحله دوم باید از ایجاد لکه های جدید جلوگیری کرد؛ در صورتی که لکه های روی دندان قوی تر باشند و به راحتی از بین نروند باید از روش بلیچینگ استفاده کرد.

اصلاح طرح لبخند: یکی دیگر از خدمات زیبایی کلینیک های دندان پزشکی جراحی لثه برای تغییر شکل لثه و اصلاح خطوط لثه می باشد. در این روش جراح با توجه به جزئیات صورت فرد مانند: بینی، مدل و سایز لب ها، زاویه و مدل فک و گونه یک طرح لبخند استاندارد با ویژگی های صورت آن فرد طراحی کرده و با ایجاد تغییرات در زوایا و شکل ظاهری لثه، باعث بهبود زیبایی فرد میشود.

هزینه و تعرفه دندان پزشکی سال 1400

برای اطلاع از تعرفه های دندانپزشکی سال 1400 در مشهد بهتر است که به کلینیک مراجعه نمایید تا ابتدا شما را معاینه نمایند چراکه نحوه تشخیص نوع خدمات برای شما راحت نبوده و امکان دار که در برآورد هزینه اشتباه نمایید.

بیمه های درمانی دندان پزشکی

به علت هزینه های گزافی که درمان های دندان پزشکی می تواند روی دوش بیماران بگذارد، بسیاری از ما به فکر استفاده از بیمه های درمانی می افتیم اما باید گفت که بیمه ها هم آنچنان پشتیبانی از خدمات دندان پزشکی نمیکنند به طور مثال پوشش دندان پزشکی در بیمه های درمانی پایه مانند بیم سلامت، تامین اجتماعی و بیمه نیر وهای مسلح فقط قسمتی از خدمات پایه دندان پزشکی را با هزینه کمتر ارائه می دهند. هرچند که بیمه تامین اجتماعی در مراکز درمانی خود خدمات سطحی و پایه مانند: کشیدن دندان، پرکردن معمولی دندان و جرم گیری دندان را به صورت رایگان برای بیمه شدگان انجام می دهد؛ اما همین دلیل انجام این خدمات بسیار زمان بر می باشد و بسیار روند فرسایشی دارد.

با خرید و پرداخت بیمه تکمیلی دندان پزشکی خدمات بیشتری را میتوانید استفاده کنید.  در متن زیر می‌توانید خدمات بیمه تکمیلی را مشاهده کنید:

  • ترمیم دندان
  • خدمات ویزیت
  • پر کردن تک سطحی
  • رادیو گرافی تک دندان
  • جرمگیری بالا و زیر لثه
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم و سخت
  • کشیدن دندان قدامی، خلفی و عقل


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

مجموعه تخصصی کلینیک مریم با تیم مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی و مشاوره به تمامی عزیزان است



فعالیت ما را دنبال کنید

برای دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی، می‌توانید از لینک های زیر استفاده کنید.




تمامی حقوق این سایت برای کلینیک تخصصی مریم محفوظ می باشد.

لوگو کلینیک دندانپزشکی مریم

طراحی شده توسط دیجیتال مارکتینگ رهام